"Tojota" je svojim glavnim dobavljačima saopštila nameru da u 2022. godini proizvede čak 11 miliona vozila, što bi bio svetski rekord u broju četvorotočkaša koji je napravila jedna korporacija, jer dosadašnji najbolji rezultat drži grupa "Folksvagen", koja je 2018. proizvela 10,9 miliona.
Najveći japanski proizvođač automobila "Tojota" planira da u fiskalnoj 2022, koja počinje 1. aprila ove kalendarske godine, proizvede čak 11 miliona vozila, što bi bio ne samo njen već i svetski rekord, javlja japanski ekonomski dnevnik Nikkei.
"Tojota" je u fiskalnoj 2016. godini uspela da sa svojih proizvodnih traka na tržište izvede više od 10,4 miliona vozila, ali od tada produkcija klizi nadole, pa je u 2019. iznosila samo 8,74 miliona.
Po izbijanju pandemije koronavirusa u fiskalnoj 2020. pala je na samo 8,18 miliona, prvenstveno zbog poremećaja u snabdevanju delovima (naročito, zbog nestašice čipova koji se ugrađuju u vozila), a onda i zbog smanjene potražnje za automobilima.
Korporacija sa sedištem u gradu Tojota, nedaleko od Nagoje, fiskalnu 2021. završiće sa oko 8,9 miliona novih vozila, što znači da će projektovana cifra od 11 miliona biti visok rast od oko 20 odsto.
To nimalo neće biti lak zadatak, s obzirom na to da globalna nestašica čipova i dalje traje, a u Japanu nedostaje i radne snage, i zbog odsustava s posla usled koronavirusa i zbog toga što je presečen dotok stranih radnika.
Odakle crpi optimizam rukovodstvo "Tojote"
Ipak, rukovodstvo "Tojote", koja je prošle godine ostvarila istorijski rezultat nadmašivši u prodaji vozila u SAD domaće američke proizvođače, s optimizmom gleda na mesece i godine pred nama, jer očekuje znatno ublažavanje ili kraj epidemije, te veliki oporavak u potražnji za automobilima i ekonomiji uopšte.
Jer, mada se u Japanu i drugde, iz dana u dan, beleži rekordni broj novozaraženih, omikron varijanta se, čini se, odlikuje blažim simptomima i svet postepeno uvodi u mirnije vode.
Oporavak sugerišu i neki konkretni podaci. Naime, smatra se da je prošle godine u svetu proizvedeno 81 miliona vozila, u donosu na 78 u 2020, dok se procenjuje da bi ove kalendarske godine u ruke novih vlasnika mogli da pređu ključevi za čak 86 miliona.
Od 11 miliona vozila koja bi u ovoj fiskalnoj godini trebalo da siđu s proizvodnih traka "Tojote" i njenih podružnica kao što je "Daihacu", sedam i po miliona bi trebalo da bude proizvedeno u inostranstvu, u zemljama kao što su SAD, Kina, Tajland, Kanada i Meksiko, dok bi tri i po trebalo da potekne iz fabrika u Japanu.